Na podstawie podanych opisów rozpoznaj planety układu słonecznego

Pobierz

Krople na tej wysokości po zetknięciu się z śnieżnym kryształem zamarzają i obrastają go, tworząc kule lodową.. Temperatura na powierzchni ok.6000 K. Średnica ok. 1,4 mln km.. Po lewej stronie znajduje się żółtoczerwone duże Słońce, na prawo od niego pokazano kolejne planety z zachowaniem proporcji wielkości, są to kolejno: Merkury, Wenus, Ziemia, Mars, Jowisz, Saturn, Uran, Neptun.Planeta - zgodnie z definicją Międzynarodowej Unii Astronomicznej - obiekt astronomiczny okrążający gwiazdę lub pozostałości gwiezdne, w którego wnętrzu nie zachodzą reakcje termojądrowe, wystarczająco duży, aby uzyskać prawie kulisty kształt oraz osiągnąć dominację w przestrzeni wokół swojej orbity.W odróżnieniu od gwiazd, świecących światłem własnym, planety .Planety w Układzie Słonecznym.. Wpisz w wyznaczonych miejscach nazwy wybrane spośród podanych.. ……………….Testy Testy na czas Głosowania Co wolisz?. Nadajesz się na astronautę.kocham nauki ścisłe a szczególnie astronomię.tylko w quizie jest kilka błędów np. na marsie występuje zorza polarna.ale poza tym quiz spoko.Wymień planety układu słonecznego.. B. Trwa 24 godziny.. Przebiega z zachodu na wschód.. b) Jest największą i najcięższą planetą Układu Słonecznego.. b) Najchłodniejsza planeta grupy ziemskiej.. a) Odznacza się najmniejszą średnią gęstością materii ze wszystkich planet Układu Słonecznego oraz siedmioma pierścieniami..

Na podstawie podanych opisów rozpoznaj planety Układu Słonecznego.

Twoja wiedza jest ogromna.. Na podstawie podanych opisów rozpoznaj planety Układu Słonecznego.. Może powinieneś sam zbadać jakąś planetę?. Wokół Słońca krąży 8 planet : Merkury, Wenus, Ziemia, Mars, Jowisz, Saturn, Uran i Neptun.. _____ B. Ciało niebieskie, które spala się w ziemskiej atmosferze.B Test imię i nazwisko klasa data Ruchy Ziemi Test sprawdzający - rozdział 2 1 Podaj nazwy planet Układu Słonecznego oznaczonych numerami 1-4.. Naturalny satelita planety.. Niekiedy tak obrośnięty grad jest kilkakrotnie przenosiny w górną warstwę chmury, co powoduje dalsze jego obrastanie.B.. Planety te maja podobną wielkość, budowę fizyczną, skład chemiczny.. Nie czekaj, sprawdź swoją wiedzę.Zespół astronomów pracujących dla Carnegie opublikował niedawno w Nature wyniki poszukiwania obiektów na rubieżach Układu Słonecznego zwanych Wewnętrznym Obłokiem Oorta.. Jest planetą wewnętrzną, skalistą, zwaną także planetą "Lodu i ognia".Obiekty orbitujące wokół Słońca są podzielone na trzy grupy: planety, planety karłowate i małe ciała Układu Słonecznego.. Astronomowie zwykle mierzą odległości w Układzie Słonecznym w jednostkach astronomicznych (skrót: au lub j.a.).Jedna jednostka astronomiczna to średnia odległość pomiędzy Ziemią a Słońcem, czyli około 149 598 000 km.. Planetka, nazwana 2012 VP113, ma około 43o km średnicy i w najbliższym miejscu swojej orbity zbliża się do Słońca na 80 j.a.Podaj nazwy planet Układu Słonecznego zbudowanych ze skał 2010-09-07 14:27:22 Wypisz peryhelia orbit wszystkich planet skalistych Układu Słonecznego w kilometrach oraz jednostkach astronomicznych.Planeta - ciało niebieskie, obracające się dookoła własnej osi, krążące po orbicie wokół gwiazdy i świecące odbitym od niej światłem - na przykład - Jowisz, Saturn, Ziemia..

Średnica podana w km: 1.Ceres - 952km 2.Na podstawie podanych opisów rozpoznaj planety Układu Słonecznego.

Merkury - pierwsza według oddalenia od Słońca planeta Układu Słonecznego.. Odpowiedź na pierwsze pytanie jest prosta, ale im dalej tym trudniej!. a) Odznacza się najmniejszą średnią gęstością materii ze wszystkich planet Układu Słonecznego, oraz siedmioma pierścieniami.. b) Jest największą i najcięższą planetą Układu Słonecznego.Co prawda w skład układu słonecznego wchodzi tylko osiem planet, ale nie każdy potrafi prawidłowo je rozpoznać jedynie na podstawie zdjęć.. Na rysunku prz e dst a wi ono oświ e t l e ni e Z i e m i w pi e rwsz ym dni u a st ronom i c z ne j j e si e ni / zi my .. Planeta karłowata - kuliste ciało niebieskie, krążące po orbicie wokół Słońca, mniejsze od planety i niebędące jej satelitą.Rozpoznaj rodzaje ciał niebieskich na podstawie opisów.. Ciśnienie 250 mld atmosfer.. 2011-10-05 18:01:26 Planety układu słonecznego .Łatwy Quiz Astronomiczny o planetach Układu Słonecznego.. 0-3 p. meteor kometa gwiazda księżyc meteoryt A.. Pokryte jest ciemnymi plamami.. Oprócz nich znajdują się w nim satelity naturalne niektórych planet, pas planetoid pomiędzy Marsem a Jowiszem, komety, ciała meteorytowe, pył oraz gaz międzyplanetarny .Słońce to najjaśniejszy obiekt na niebie i główne źródło energii docierającej do Ziemi..

... ROZPOZNAJ 8 PLANET układu słonecznego.

Licząc od Słońca, to: cztery planety skaliste (Merkury, Wenus, Ziemia, Mars), pas planetoid składający się z małych skalistych ciał, cztery zewnętrzne planety-olbrzymy (Jowisz, Saturn, Uran, Neptun) oraz pas Kuipera, składający się z obiektów skalno-lodowych.Zadanie: 1 na podstawie zamieszczonych niżej opisów rozpoznaj i Rozwiązanie:zad 1 a jądro galaktyki b dysk galaktyczny zad2 b p p p p b zad 3 p p b p b zad 4 zmiany oświetlenia ziemi w ciągu roku, długość trwania dnia i nocy, wysokość słońca nad horyzontem, zad 5 wysokość górowania słońca nad horyzontem 21 marca dla warszawy 90 stopni 52 stopnie 48 stopni wysokość .Title: Sprawdzian wiedzy z geografii (rozszerzenie) nr 1 semestr III KC Author: kasia Last modified by: kasiaKiedy na skutek ciężaru opada w dół przedostaje się w strefę wyższej temperatury.. Wpisz w wyznaczonych miejscach nazwy wybra-ne spośród podanych.. Planeta karłowata - rodzaj obiektu astronomicznego, pośredni między planetami a małymi ciałami niebieskimi.. Interesujesz się astronomią, zdobędziesz komplet punktów.. Planety karłowate, wbrew nazwie, nie zaliczają się do planet.. Zbudowane głównie z wodoru i helu.. 19 Obserwuj autora Dodaj do ulubionych 0.W tabeli poniżej przedstawiono planety Układu Słonecznego z informacjami dotyczącymi: średniej odległości od Słońca, okresu obiegu dookoła Słońca, średnicy, średniej gęstość, okresu obrotu dookoła osi i masy..

b) Najchłodniejsza planeta grupy ziemskiej.Na podstawie podanych opisów rozpoznaj planety Układu Słonecznego.

Więcej quizów znajdziesz w tym miejscu.Planety karłowate Układu Słonecznego.. Nazywane są one często planetami skalistymi Kolejne cztery planety zewnętrzne tj. Jowisz, Saturn, Uran Neptun to tzw.Po zdegradowaniu Plutona do roli planety karłowatej w 2005 roku Układ Słoneczny miał tylko osiem pełnoprawnych planet.. 0-3 p. meteor kometa gwiazda księżyc meteoryt .. Grupa B 3 Zaznacz podpunkty, w których wymieniono cechy ruchu obiegowego Ziemi.. Dziecko może poznawać nazwy planet Układu Słonecznego poprzez rozwiązywanie ćwiczeń interaktywnych polegających na układaniu planet w odpowiedniej kolejności .1)Wymień nazwy planet Układu Słonecznego , zaczynając od planety położonej najbliżej Słońca 2) Korzystając z dostępnych źródeł informacji , podaj 3 podobieństwa i 3 różnice między Ziemia a Marsem 3) Określ na przykładzie Słońca i Ziemi różnice między gwiazdą a planetąUkład Słoneczny NASA/JPL Układ Słoneczny składa się ze Słońca i powiązanych z nim grawitacyjnie ciał.. Zgadywanki Zdrapki Litery Przetrwania Opowiadania Losowy quiz.. (./2 pkt) Rozpoznaj rodzaje ciał niebieskich na podstawie opisów.. Promienie słoneczne padają pod kątem prostym na: Dzień jest dłuższy od nocy na półkuli:Planety układu słonecznego można podzielić na planety wewnętrzne takie jak: Merkury, Wenus, Ziemia, Mars.. a) Wieją tam najsilniejsze wiatry w Układzie Słonecznym.. Przykładowo Pluton jest .2 Rozpoznaj rodzaje ciał niebieskich na podstawie opisów.. Okres obiegu dookoła Słońca podany jest w latach zwrotnikowych, przy czym rok zwrotnikowy = 365 d 5 h 48' 46''.Ile jest planet w Układzie Słonecznym?. Ustalenia astronomów mogą wywrócić naszą wiedzę do góry nogami.10/10 Gratulacje!. Odbywa się po orbicie wokół Słońca..